یاهو-بلاگفا-یاهو-وبلاگ
if ( intCount==-1) strResult="آرشیو نظرات"; if ( intCount==0) strResult="نظر بدهید"; if ( intCount==1) strResult="یک نظر"; if ( intCount>1) strResult=intCount + " نظر" ; strUrl="http://commenting.blogfa.com/?blogid=" +strBlogId + "&postid=" + lngPostid + "&timezone=" + intTimeZone ; strResult ="" + strResult + " " ; document.write ( strResult ) ; } function OpenLD() { window.open('LinkDump.aspx','blogfa_ld','status=yes,scrollbars=yes,toolbar=no,menubar=no,location=no ,width=500px,height=500px'); return true; }
X
تبلیغات
رایتل















خوشبختی

زندگی را با همه ی زیبایی اش در آغوش می کشم...

این تعطیلات کشدار و بیهوده(که البته امیدوارم از این نوع ِ خاص تعطیلات همواره افزایش یابد) هم رو به اتمام است. 

 

هنوز یه عالمه فیلم ندیده دارم و کتاب نخونده...اما مهم نیست...گاهی همین از این ور به اون ور افتادن ها هم لازمه... 

 

فقط تو سرم پر از برنامه است که مهم ترینش ورزشه..ورزشی که من به همه به همه توصیه می کنم در زندگی نهادینه اش کنید... 

  

 

 

 

ادامه ی مطلب

 

 

 

می دونید رفقا ! این منی که این جا نشستم،خوش و خرم از ۲۵ اردی بهشت به خودم استراحت دادم و ورزش نکردم!البته خورد و خوراکم همون کم،همون خیلی کم همیشگیه...اما بسیار بسیار دل نواز و شیک ۳.۵ کیلوگرم اضافه کردم... 

 

برای اونایی که الان ایش و ویششون بلند شده که وا؟ حالا مگه ۳.۵ کیلو خیلی زیاده؟ حالا اگه اضافه وزن زیاد داشتی چکار می کردی و غیره،باید بگم آری! برای بدنی که عضلانی و ماهیچه ای هست بهتره که توده های چربی اضافه از بین برن!  

وانگهی! تمام کسانی که الان دچار اضافه وزن های زیاد هستند از همین یک کیلو و دو کیلوها وارد این پروسه ی چاقی شدند. 

 

پس ببینید که ورزش چقدر تاثیر گذاره که با رژیم غذایی نرمال هم بدون ورزش کمتر میشه به وزن ایده آل رسید. 

 

می خوام اینو بگم که برای ورزش منتظر هیچ بهانه یا شرایط خاصی نباشید!  

 مثلا در مورد من ۳.۵ کیلو چیزی نیست و من به راحتی می تونم حلش کنم! اما جنبه های روحی و سلامتی جسمی و فیت نس دائمی که ورزش به انسان هدیه می کنه بی نظیره... 

 

همه ی ما ،به خصوص در ایران،دچار یه درجاتی از افسردگی هستیم...تنبلی یا کاهلی حتی... 

 

خودمون زیاد مقصر نیستیم.جو غالب اینچنینه...اما شما نمی دونید ورزش،به خصوص از نوع هوازی یا ایروبیک چقدر می تونه تاثیر گذار باشه در بهبود این وضعیت. 

 

هر جوری که می تونید شروع کنید. 

رفتن به یه باشگاه ورزشی که در اولویته اما یه پیاده روی ساده و معمولی هم برای شروع خوبه... 

 

این بهانه های حالا وقت نیست و غیره هم همه و همه و همه بهانه ی تنبلی است لاغیر! 

  

چقدر عالی میشه که تصمیمیم بگیریم از همین امروز ورزش رو در زندگی نهادینه کنیم و به شکل یه عادت اجتناب ناپذیر در بیاریم.مثل حمام رفتن یا غذا خوردن. 

 

در نظر گرفتن انگیزه هم خیلی خیلی برای ادامه و تداوم بر برنامه عالیه... 

 

مثلا من شخصا تصمیم گرفتم که در عرض ۳-۴ هفته ی آینده بدون توقف ورزش رو ادامه بدم تا برام به شکل عادت در بیاد و بعد مثلا برم آتلیه و از خودم عکس بندازم! و بلافاصله بعدش کلاس رقص ثبت نام کنم! 

ببینید این دو تا برنامه و انجامشون الان برای من تقریبا ضروریه که انجام بشه اما ترجیح میدم که این شرط رو برای خودم بگذارم و به خاطر اهدافم هم که شده ، در نهادینه کردن ورزش در زندگی ام اصرار بورزم. 

من خودم رو میشناسم اگه این برنامه رو در این مدت انجام بدم دیگه نمی تونم رهاش کنم. 

پس آتلیه و کلاس رقص الان برای من انگیزه و محرک های مهمی به شمار میان. 

 

 

چند تا توصیه برای ورزش: 

 

-اگر وزنتون سنگینه،یعنی اضافه وزن های بیشتر از ۲۰ کیلو دارید،برای ثبت نام در کلاس های ایروبیک کمی دست نگه دارید.فعلا پیاده روی در سطح صاف و نرمش های سبک و شنا برای شما بهترین گزینه است.  

 

 

 

-اگر بتونید که هر روز و طبق یه برنامه ی اصولی ورزش کنید این عالیه اما یادتون باشه حتما یک روز در هفته بدن احتیاح به احیا و ریکاوری داره. پس یه روز رو آف کنید. 

 

 

-بهترین ساعت برای ورزش و چربی سوزی صبح ناشتا و عصر ساعت ۶ بعد از ظهره. 

 

 

-اگر اضافه وزن های زیر ۱۰ کیلو دارید و تاحالا هم مشغول وزن کم کردن بودید و دیگه می خواهید کار رو یکسره کنید،بهتره که همزمان با ایروبیک ، بدن سازی رو هم کار کنید البته تحت نظر یه مربی خوب.چون این جوری بدن شکل میگیره و فرم خوبی پیدا می کنه.فقط یادتون باشه که رها کردن بدنسازی و کار با دستگا شما رو دچار اضافه وزن می کنه(اتفاقی که برای من افتاد).پس اونقدر ادامه بدید تا به وزن و فرم دلخواهتون برسید و بعد با ایروبیک تا آخر عمر وزنتون رو ثابت نگه دارید. 

 

 

-یکساعت قبل و دو ساهت بعد از ورزش به جز آب هیچ چیز نخورید لطفا! بگذارید بدن چربی ها رو بسوزونه. 

 

 

-اگه احیانا سوخت و ساز بدنتون خیلی زیاد کم شده،می تونید ۲۰ دقیقه قبل از ورزش قرص یا کپسول یا شربت ال-کارنی تین مصرف کنید برای یه مدت کوتاه.متابویسم بدن رو بالا میره و تکون میده.دقت کنید که فقط مصرفش قبل از ورزش موثره نه بصورت عادی. 

 

 

-بهتره که هر روز سر یه ساعت خاص ورزش کنید.مثلا ۶ عصر. بعد از چند ماه اگه روند کاهش وزنتون متوقف شد،ساعتش رو عوض کنید تا متابولیسم تکون بخوره.مثلا بگذارید ساعت ۷صبح. 

 

 

 

 

....تونستم دوباره بیشتر می نویسم و در مورد رژیم های غذایی هم میگم براتون. 

 

 

شاد باشید و تندرست...

نوشته شده در شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1389ساعت 09:08 ب.ظ توسط نهال نظرات (12)