خوشبختی

زندگی را با همه ی زیبایی اش در آغوش می کشم...

خوشبختی

زندگی را با همه ی زیبایی اش در آغوش می کشم...

یه پست ورزشی

این تعطیلات کشدار و بیهوده(که البته امیدوارم از این نوع ِ خاص تعطیلات همواره افزایش یابد) هم رو به اتمام است. 

 

هنوز یه عالمه فیلم ندیده دارم و کتاب نخونده...اما مهم نیست...گاهی همین از این ور به اون ور افتادن ها هم لازمه... 

 

فقط تو سرم پر از برنامه است که مهم ترینش ورزشه..ورزشی که من به همه به همه توصیه می کنم در زندگی نهادینه اش کنید... 

  

 

 

 

ادامه ی مطلب

 

 

 

می دونید رفقا ! این منی که این جا نشستم،خوش و خرم از ۲۵ اردی بهشت به خودم استراحت دادم و ورزش نکردم!البته خورد و خوراکم همون کم،همون خیلی کم همیشگیه...اما بسیار بسیار دل نواز و شیک ۳.۵ کیلوگرم اضافه کردم... 

 

برای اونایی که الان ایش و ویششون بلند شده که وا؟ حالا مگه ۳.۵ کیلو خیلی زیاده؟ حالا اگه اضافه وزن زیاد داشتی چکار می کردی و غیره،باید بگم آری! برای بدنی که عضلانی و ماهیچه ای هست بهتره که توده های چربی اضافه از بین برن!  

وانگهی! تمام کسانی که الان دچار اضافه وزن های زیاد هستند از همین یک کیلو و دو کیلوها وارد این پروسه ی چاقی شدند. 

 

پس ببینید که ورزش چقدر تاثیر گذاره که با رژیم غذایی نرمال هم بدون ورزش کمتر میشه به وزن ایده آل رسید. 

 

می خوام اینو بگم که برای ورزش منتظر هیچ بهانه یا شرایط خاصی نباشید!  

 مثلا در مورد من ۳.۵ کیلو چیزی نیست و من به راحتی می تونم حلش کنم! اما جنبه های روحی و سلامتی جسمی و فیت نس دائمی که ورزش به انسان هدیه می کنه بی نظیره... 

 

همه ی ما ،به خصوص در ایران،دچار یه درجاتی از افسردگی هستیم...تنبلی یا کاهلی حتی... 

 

خودمون زیاد مقصر نیستیم.جو غالب اینچنینه...اما شما نمی دونید ورزش،به خصوص از نوع هوازی یا ایروبیک چقدر می تونه تاثیر گذار باشه در بهبود این وضعیت. 

 

هر جوری که می تونید شروع کنید. 

رفتن به یه باشگاه ورزشی که در اولویته اما یه پیاده روی ساده و معمولی هم برای شروع خوبه... 

 

این بهانه های حالا وقت نیست و غیره هم همه و همه و همه بهانه ی تنبلی است لاغیر! 

  

چقدر عالی میشه که تصمیمیم بگیریم از همین امروز ورزش رو در زندگی نهادینه کنیم و به شکل یه عادت اجتناب ناپذیر در بیاریم.مثل حمام رفتن یا غذا خوردن. 

 

در نظر گرفتن انگیزه هم خیلی خیلی برای ادامه و تداوم بر برنامه عالیه... 

 

مثلا من شخصا تصمیم گرفتم که در عرض ۳-۴ هفته ی آینده بدون توقف ورزش رو ادامه بدم تا برام به شکل عادت در بیاد و بعد مثلا برم آتلیه و از خودم عکس بندازم! و بلافاصله بعدش کلاس رقص ثبت نام کنم! 

ببینید این دو تا برنامه و انجامشون الان برای من تقریبا ضروریه که انجام بشه اما ترجیح میدم که این شرط رو برای خودم بگذارم و به خاطر اهدافم هم که شده ، در نهادینه کردن ورزش در زندگی ام اصرار بورزم. 

من خودم رو میشناسم اگه این برنامه رو در این مدت انجام بدم دیگه نمی تونم رهاش کنم. 

پس آتلیه و کلاس رقص الان برای من انگیزه و محرک های مهمی به شمار میان. 

 

 

چند تا توصیه برای ورزش: 

 

-اگر وزنتون سنگینه،یعنی اضافه وزن های بیشتر از ۲۰ کیلو دارید،برای ثبت نام در کلاس های ایروبیک کمی دست نگه دارید.فعلا پیاده روی در سطح صاف و نرمش های سبک و شنا برای شما بهترین گزینه است.  

 

 

 

-اگر بتونید که هر روز و طبق یه برنامه ی اصولی ورزش کنید این عالیه اما یادتون باشه حتما یک روز در هفته بدن احتیاح به احیا و ریکاوری داره. پس یه روز رو آف کنید. 

 

 

-بهترین ساعت برای ورزش و چربی سوزی صبح ناشتا و عصر ساعت ۶ بعد از ظهره. 

 

 

-اگر اضافه وزن های زیر ۱۰ کیلو دارید و تاحالا هم مشغول وزن کم کردن بودید و دیگه می خواهید کار رو یکسره کنید،بهتره که همزمان با ایروبیک ، بدن سازی رو هم کار کنید البته تحت نظر یه مربی خوب.چون این جوری بدن شکل میگیره و فرم خوبی پیدا می کنه.فقط یادتون باشه که رها کردن بدنسازی و کار با دستگا شما رو دچار اضافه وزن می کنه(اتفاقی که برای من افتاد).پس اونقدر ادامه بدید تا به وزن و فرم دلخواهتون برسید و بعد با ایروبیک تا آخر عمر وزنتون رو ثابت نگه دارید. 

 

 

-یکساعت قبل و دو ساهت بعد از ورزش به جز آب هیچ چیز نخورید لطفا! بگذارید بدن چربی ها رو بسوزونه. 

 

 

-اگه احیانا سوخت و ساز بدنتون خیلی زیاد کم شده،می تونید ۲۰ دقیقه قبل از ورزش قرص یا کپسول یا شربت ال-کارنی تین مصرف کنید برای یه مدت کوتاه.متابویسم بدن رو بالا میره و تکون میده.دقت کنید که فقط مصرفش قبل از ورزش موثره نه بصورت عادی. 

 

 

-بهتره که هر روز سر یه ساعت خاص ورزش کنید.مثلا ۶ عصر. بعد از چند ماه اگه روند کاهش وزنتون متوقف شد،ساعتش رو عوض کنید تا متابولیسم تکون بخوره.مثلا بگذارید ساعت ۷صبح. 

 

 

 

 

....تونستم دوباره بیشتر می نویسم و در مورد رژیم های غذایی هم میگم براتون. 

 

 

شاد باشید و تندرست...

نظرات 12 + ارسال نظر
فرانک شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:24 ب.ظ

خواهر جون نمیگی اسم ورزش رو میاری دلم من کباب میشه؟:((
الان نه ماهه که به خاطر تداخل کلاسای دانشگاهم با کلاس ورزشم نتونستم برم باشگاه
.اونم ورزش بدمینتون که رشته امه..باور کن ۴ یا ۵ تا باشگاهو گشتم که تداخل نداشته باشه با کلاسم نشده که نشده ..من میخوام گریه کنم:(((
دیدم بدنم داره جدید تلق تلق صدا میده و داره خشک میشه..چاره چه بود؟در منزل ورزش میکنم..چون میدونی مامان من نمیذاره تا سر کوچه هم تنهابرم چه رسد(یه وقت منو نخورن) به پیاده رودی:D
اینه که تو خونه ورزش میکنم..البته بیشتر نرمشه تا ورزش :) هیی زندگانی :)

ببین برقص!! اینو که می تونی! البته رقص ایرانی زیاد برای لاغری فایه ای نداره! بیشتر به درد فرو دادن به بازوها و دست ها می خوره! عربی یاد بگیر و برقص!(من خودم هم بلد نیستم البته)

حالا بدمینتون نرو! برو یه جایی که مثلا کلاس های رقص تکنو داشته باشه یا ایروبیک.حتما یه جایی ژیدا میشه که به وقتت بخوره! این جوری کم کم از خونه هم کنده میشی و این حصارها فرو میریزه! ببین خودت باید با هوشمندی و ذره ذره راهشو پیدا کنی!

yalda شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:25 ب.ظ

cheghdr doost daram in afkareto ke inhame toosh barnameh rizi hast.cheghadr moratabi,kheili khobe,man kheili laghar bodam hala ba badbakhri az 42kilo residam be 45,5 va hanooz mikham chagh besham ta 48 vali nemidoonam chera shekam avordam yezarem fekr konam harchi chagh shoda rafte to shekamam,hala mikham bishtar beraghsam,va deraz nshast beram,rasti nahal jan on shampooyie ke baraye rizesh moo bodo va ghrshato mishe khahesh konam baram esmeshono benevisi,miyam iran mikham bekharam,inghadr rizesh moo dashtam az estress albate alan kamtar shode ke hameye moham khali shode,mamanoon misham age zahmati nist range botrisham begi ke man eshtebahi nakharam,pishapish mamnoon,
miboosamet,az ahvale patam behemoon khabar bede omidvaram ke behtar shode bashi khanoomi,
payandeh bashi

ببین یلدا جان

برای چاق شدن باید روی میان وعده هات تمرکز کنی بیشتر.

ببین مثلا حتما توی میان وعده هات سیب زمینی آب پز با تخم مرغ بگذار حتما...امتحان کن با فلفل سیها و نمک خیلی خم خوشمزه است.پروتین هم زیاد مصرف کن.
برنج ه جزو برنامه ات حتما باشه.

بعدش حتما هر روز ورزش کن و بلافاصله بعد از ورزش غذا بخور.
مثلا برنج بخور.نون بخورو و از همه مهم تر پروتیین بخور.این جوری حتما وزن اضافه می کنی.
اگه ورزش اشته باشی شکم نمیاری ضمن این که دراز نشست حتما حتما حتما حتما تو برنامه ات باشه.





در مورد شامپو هم بیه بند خیلی خیلی خیلی ارزون تر پیدا کردم که مفصل مینویسمش


می بوسمت عزیز دلم...

نازی شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:37 ب.ظ http://havayehoseleh.blogfa.com/

سلام نهال عزیزم
خیلی لطف میکنی راجع به رژیم غذایی هم بنویسی. میدونی من واسه ورزش یا پیاده روی باید یه نفر هم پا داشته باشم این خیلی عادت بدیه.
بوس

باشه عزیزم حتما


من بهت پیشنهاد می کنم برو یه باشگاه ورزشی ثبت نام کن که یه مربی خوش اخلاق داشته باشه بعد اونجا دوست پیدا می کنی خود به خود کشیده میشی...

امتحان کن...

شیلا یکشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:02 ق.ظ http://godscourtyard.blogfa.com

دخترم نهال این قرص ال کارنی تین رو ۲۰ دقیقه قبل از ورزش با توجه به اینکه فرموده بودین یکساعت قبل از ورزش چیزی خورده نشه یعنی ناشتا بخوریم پدر و مادر معده رو سرویس نمی کنه؟

عزیزم اگه در طول روز می خوای ورزش کنی حتی اگه یمساعت هم قبلش چیزی نخوری ناشتا به حساب نمیاد.پس اثر بدی نداره.ضمن این که یه دوره ای من با یه قهرمان بدنسازی کشور که تحصیلات آکادمیکش هم در همین زمینه است صحبت می کردم حتی گفت برای کاهش وزن یه قاشق از شربیت خارجی اش رو صبح ناشتا و یک قاشق رو ۲۰ دقیقه قبل از ورزش(که اصرار داشت برای خانم ها یا تردمیل یه پیاده روی تند یا رقص عربی بدون توقف باشه) مصرف بشه.

اگر می خوای بخری شربت خارجی اش رو بگیر شیلا جان.


میبوسمت عزیززززم

ساعت شنی یکشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:31 ق.ظ http://1sandglass.blogfa.com/

میگم شما مگه چند کیلویید ؟ ... البته بدون استخوان !

بدون استخون ۵۵ کیلو با استخون ۶۵ کیلو :)))

(شهامت رو دارید؟ وزن ....سن.....۲۴ ساعت خودم دارم اعلام می کنم! با سری برافراشته!!!!! :)) )

ریحانه یکشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:40 ق.ظ

نهالم
چرا من برات کامنت می زارم پیغام میده که پس از تایید مدیر وبلاگ نظر شما به ثبت خواهد رسید و لی بعد توی لیست کامنت گزارات اسمی از من نیست.

مواظب خودت باش.

ریحانه جونم همیشه اگه کامنتی ازت بوده من دیدم و تایید کردم منهتا دو پست قبل یه کامنت بی اسم بود که فکر کنم مال تو بود.من تاییدش کردم اما.
احتمالا خودت اسمتو ندیدی فکر کردی کامنتت تایید نشده :))

میبوسمت نازنینم

یلدای خوردنی منو هم ببوسش حسابیییییییییییییییییییییییییییییییی

دوست دوشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:18 ق.ظ

سلام
خوب هستید؟
کم پیدائید؟
ممنون از مطالب خویتون
موفق باشید

سلام مرسی...

هستم زیر سایه تون

شما خوبید؟

وضعیت قند در چه حاله؟

فرانک سه‌شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:01 ق.ظ

اوهوم راست میگی.خدارو شکر لاغرم و مشکل کم کردن وزن دارم.ولی مثلا کلاس رقص (گرچه میشه سی دیش رو تهیه کرد و تو خونه دید.ولی باور کن اینم مشکل داره تو خونه ما:(( ) رو مامانم میگه..نه خطرناکه .غیر قانونیه یه وقت میریزن و میگیرن و.. :| با ورزشهای هوازی هم موافقم..ترم قبل حتی همین کلاسا هم تداخل داشت با دانشگاهم.مثلا من ساعت ده کلاس داشتم ولی کلاس ورزش نه شروع میشد یا نه و ربع تموم میشد:d نمیدونم الا...یه راهی باید پیدا کنم.وگرنه میشم یه دختری هیچ کار اجتماعی بلد نیست..ولی عمرا من اینطوری بشم :D

ببین دخترم
کلاس رقص هیپ هاپ تو همه ی باشگاه های ورزشی هست

من خودم فروردین اردی بهشت میرفتم

ایروبیک هم که عالیه
تو تحت هر شرایطی برو

این جوری از اون حالت کنده میشی....


میگم حتی یه درصد هم احتمال نداره مامان این جا رو بخونه؟؟؟ می خوام وصیت بنویسم در صورت لزوم :))))))))))))))) با این دختر از راه به در کردنم :)

خانوم سه‌شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:50 ب.ظ http://khanoomstory.blogsky.com

مرسی نهال جون...دقیقا الان به همین احتیاج داشتم!

پس بجنببببببببببببببببببببببببببببببببببببببب

باور کن هر یه روز دیر تر آدم بعد بیشتر افسوس می خوره

بیتا چهارشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:03 ق.ظ

نهال جون به سوالم جواب نمی دی؟آخه خودت گفته بودی ایمیلمو بذارم.

ایمیل کردم عزیزم

ببخشید دیر شد

دردووونه چهارشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:41 ب.ظ http://dordooone.blogfa.com

راستش اومدم بگم دنبال اون پستی که در مورد قرص لاغری نوشته بودی میگردم. میشه ادرسش رو برام بزاری برای یه نفر میخوام. مرسی عزیزم.
نمیشه یه ذره منو دعوا کنی که برم سراغ ورزش و یه ذره لاغر شم. بهم بگید خوب عروس تپل خوشگل نیست

دارم می گردم پیداا کنم برات
عروس چاق خوشگل نییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییست
نییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییست
نیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییست
نییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییست


خوب بود الان؟

[ بدون نام ] سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1391 ساعت 02:30 ب.ظ

salam.khobin.manmikham chagh besham.makhsosan bazo va pava basan.khodam barbi bodanamo dost daram khaste hamsarame.gad168vazn50

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد