خوشبختی

زندگی را با همه ی زیبایی اش در آغوش می کشم...

خوشبختی

زندگی را با همه ی زیبایی اش در آغوش می کشم...

چله نشینی


ببینید رفقا... 

 

چله نشینی هیچ کار سخت و پیچیده و غیر ممکنی نیست!  

 

برعکس یه برنامه ی منظم و هدفمنده،که باعث میشه که انسان کلی انگیزه پیدا کنه و امیدوار باشه... 

 

در هر مورد و کیسی هم قابل انجامه... از کسی که می خواهد لاغر بشه،تا کسی که می خواد ورزش رو به طور جدی انجام بده ، یا به پوستش برسه و زیباتر بشه...

 

کسی که می خواد روی شخصیتش کار کنه...مثلا از خودش یه انسان مهربان،آرام،خنده رو،قابل اعتماد،همراه و ...بسازه. 

 

کسی که می خواد رفتارهای عصبی و خشمگینش رو ترک کنه...  

 

کسی که می خواد تمرین کنه که هیچوقت دروغ نگه، پشت سر کسی حرف نزنه(من کاری به بُعد دینی اش به هیچ وجه ندارم! بلکه جنبه ی انسانی اش مد نظر هست).  

 

یا می خواد اعتماد به نفس و خود باوری اش رو تقویت کنه و ارتقا بده.

 

کسی که می خواد بر اساس قانون جذب و با استفاده از قدرت بیکران کائنات،به آرزوهاش برسه...  

 

و ...هر موضوعی که شما بهش فکر کنید...

 

 

یه منطق ساده و روان، میگه تو وقتی ۴۰ روز روی  ِیه کاری مداومت کردی،هم این که این کار و این عمل برات به صورت عادت روزمره و راحت در می آید و این باعث میشه که خیلی خیلی آسان در روزهای بعد و تا همیشه این کار رو انجام بدی، و هم این که در حالت پیشرفته تر،۴۰ روز،فرکانسی در راستای خواسته ات به جهان و کائنات می فرستی  و مسلما جواب مثبت خواهی گرفت ! 

 

  

 

چند نمونه از کاربردی ترین و بهترین روش های چله نشینی: 

  

 

 

-۴۰ روز،صبح و شب،نوشتن عبارات تاکیدی در یک دفتر شیک و تمیز و منظم(می دونید که نظم عامل مهمی برای گردش انرژی در زندگی ماست).  

 

می دونم که همه بهتر از من می دونید اما عبارت های تاکیدی باید به صورت زمان حال و بسیار مثبت باشند: 

 

*من زیبا،جوان و پرنشاط هستم و روز به روز هم زیباتر،جوان تر و شاداب تر میشوم. 

 

*من ۵۰ کیلوگرم هستم با بدنی کاملا سالم و اندامی متناسب و موزون. 

 

*من همیشه و از همه نظر،کاملا تندرست و سلامت هستم. 

 

*همیشه همه چیز در زندگی به عالی ترین و راحت ترین شکل،به نفع من جریان دارد. 

 

*من در حمایت کامل الهی و کائنات هستم. 

 

*من همیشه شاد،موفق و سربلندم. 

 

*همیشه ثروت زیادی به عالی ترین شکل در زندگی من و برای خوشبختی من جریان دارد. 

 

 

و (هر خواسته ای که دارید...)  

 

 

یا مثلا کسانی که آرزوی تشکیل یه زندگی ِ مشترک ِ ایده آل رو دارند(که به نظر من خیلی هم خوبه و هر کسی باید برای رسیدن به زندگی ایده آلش تلاش کنه) : 

 

 

*من زندگی مشترک ایده آل،دلچسب و شادی دارم با مردی-زنی که مهربان،فهمیده،مستقل،مودب،آرام،شاد و ...(هر چیزی که مد نظرتونه برای یه جفت روحی ایده آل-به طور کامل) که عاشق منه و برای خوشبختی و رضایت من همه کار می کنه...  

 

ما تا همیشه با هم شاد،خوشبخت،موفق و راضی هستیم....  

 

 

یا مثلا کسانی که درصدد بچه دار شدن هستند: 

 

*هم اکنون من به راحتی و به عالی ترین شکل،جنینی سالم و کامل را در بطن خود دارم...  

 

یا: 

 

جاملگی و دوران بارداری و زایمان من به عالی ترین و راحت ترین شکل ممکن سپری شده و من اکنون فرزندی(دختری-پسری) کاملا سلامت،باهوش،زیبا و دوست داشتنی دارم... 

 

 

*من به عالی ترین و راحت ترین شکل،در (فلان جا)خانه ای بزرگ،دل باز و خوش ساخت دارم ... 

 

*من با خود و جهان اطرافم یکسره در صلح و آرامشم...  

 

*همه را دوست دارم و به همه ی مردم عشق می ورزم و همه هم مرا دوست دارند و به من عشق می ورزند... 

 

و الی آخرررررررررررررر  .

 

دیگه همه مون می دونیم که عبارات باید به صورت حال و انجام شده باشند و به شکل کاملا مثبت

 

مرحله ی سپاسگزاری هم مرحله ی خیلی مهم و تاثیر گذاری هست و خیلی عالی میشه اگر به صورت عادت همیشگی در بیاد: 

 

سپاسگزارم: (بابت همه ی چیزهایی که در حال حاضر دارید هر چند کوچک مثل سلامتی که البته خیلی هم نعمت بزرگیه،عشق،آرامش،مکان زندگی،کار،تحصیلات،خانواده،دوست،پول و ...) 

 

سپاسگزارم:(سپاسگزاری پیش از موعد! یعنی سپاسگزاری بابت چیزایی که در عبارات تاکیدی تون گفتید...سپاسگزارم بابت زندگی زناشویی موفقم...ثروت بیکرانم...کار خوبم و غیره! انگار که همه ی این چیزا رو همین الان در دست و در زندگی دارید.) 

 

 

و گفتن همین عبارات تاکیدی و عبارات تاکیدی بیشتر، در طول روز...وقت رانندگی...کار خونه...فراغت...قبل از خواب و غیره...به تعداد زیاد و ترجیحا بلند جوری که خودتون صدای خودتون رو بشنوید. 

 

 

  

 

ایده آل ترین اهدافی که میشه براشون به چله نشست: 

 

 

 

-عادت به انجام یه عمل: 

 

مثلا سال هاست دلتون می خواد وزن تون رو کم کنید یا به یه وزن ایده آل برسید...بارها رژیم های مختلف رو امتحان کردید و بعد از یه مدت که واقعا هم خوب بوده و جواب داده،رها کردید و باز روز از نو و روزی از نو... 

بارها کلاس های ورزشی مختلف اسم نوشتید و با شور و شوق شروع کردید و باز دوباره وسط راه...رها کردید. 

 

خیلی وقته که می خواهید به پوستتون برسید و کلی هم کرم و لوسیون و کرم های مختلف و اسم و ادرس دکتر رو دارید و یه عالمه هم براش برنامه ریزی می کنید و نهایتا چند شب به پوستتون حال میدید...اما دوباره بعد چند روز....رها می کنید... 

 

 

این ۴۰ روز فرصت خوبیه برای تکرار...مثل یه برنامه ی اجباری اما دلچسب ! بچه ای که اول به زور میره مدرسه،اما بعدش اینقدر بهش خوش می گذره که دیگه متوجه نمیشه ساعت ها چطور می گذرند و روزهای بعد با اشتیاق تر میره و خوب مسلما چه بخواد و چه نخواهد،براش سرشار از منفعته و بار علمی و آموزشی و اخلاقی و زندگی ِ مثبت داره! 

 

یه تعهد درونی برای این که مثلا ۴۰ روز،دوبار و هر مرتبه یکساعت ورزش کنیم،باشگاه بریم،شیرینی و مواد قندی رو حذف کنیم،یا نان و برنج،یا در یه قالب خاص غذا بخوریم... 

 

که یکبار برای همیشه سعی کنیم،تا این دغدغه های همیشگی اضافه یا کمبود وزن و  پوست و ظاهر (که اتفاقا خیلی خیلی خیلی هم در زندگی تاثیرگذاره) رو برای همیشه از بین ببریم، تا وسعت این همه استرس در زندگی مون حذف بشه و جای اون رو آرامش،لذت،شادی،سبکبالی و اندیشه و تفکر پُر کنه...  

  

چهل روز مداومت و  نهادینه سازی... پاکسازی روح و جسم از هر چه که منفی است و مایه ی عذاب...   

 

احساس ارزشمندی... 

 چهل رو پرهیز از عصبانیت و ناراحتی... 

 از خشم... 

از  کینه...  

از زود رنجی و حساسیت های زیاد و بی مورد...  

 عادت به بخشایش! با علم به این که اول و آخر به نفع ما و آسایش و آرامش خود ِماست... 

  

تمرین ِ صبر و بزرگواری...   

تمرین ِ احقاق ِ حق! دفاع ِ محکم و منطقی از خود،  توام با متانت و آرامش و تسلط ،به جای در خود شکستن و خودآزاری و خودخوری های بعدش...

 

 

 

چهل رو عادت به لبخند زدن... 

به خوب و زیبا دیدن... 

به زیبایی ها رو دیدن...هر چند کوچک ، نهان... 

به کشف نعمت ها و لذت های زندگی...در هر اندازه و سطحی...  

 

 

چهل روز عادت به مدیتیشن روزانه... 

به مطالعه... 

به نظم... 

به شاد بودن ...  

به تفکر و تعمق مثبت و هدفدار در هر موردی...

 

 

خلاصه اینکه ۴۰ روز در یک چارچوب و قالب خاص ، پر از انگیزه و نور و امید و رنگ و تلاش قرار گرفتن... 

 

من فکر می کنم حتی کوچکترین تغییر مثبت و بر آورده شدن هر آرزوی کوچکی،ارزش داره و منطقیه که ۴۰ روز برای رسیدن بهش،در یک فرکانس و ارتعاش دوست داشتنی قرار بگیریم... 

 

اگه تا قبل از ۱۳ برنامه هاتون خیلی زیاد و درهمه،اشکالی نداره می تونید از ۱۴ هُم شروع کنید...  

 

یه توصیه ای که دارم اینه که قبل از شروع،یه نظم کلی،هرچند هم سطحی،به اطرافتون بدید! چون خیلی خیلی در عملکردتون موثره... 

 

و باور کنید،باور کنید، کائنات اینقدر لایتناهی و بی انتها و وسیع و قدرتمند و بخشنده است،که فقط و فقط کافیه بخواهید و اراده کنید! شک نکنید که بر آورده می کنه...  

 

حالا این که ما به حکم ِفضا و مکان و جو و موقعیتی که تا حالا در اون زندگی کردیم،هیچوقت یاد نگیرفتیم چطور بخواهیم،امیدوار باشیم،شاد باشیم،اعتماد به نفس داشته باشیم(معمولا همه ی اینا در خانواده های ایرانی و در دوران ما برعکس بوده متاسفانه)  دلیل نمیشه از حالا به بعد که می دونیم،ازش استفاده نکنیم و لذت نبریم...از این منبع بیکران ِ انرژی ای که وجود داره... 

 

باور کنید که کائنات،مثل یه رستوران سلف سرویس ِ وسیعه، که هر چقدر که بخواهید و هر چی که بخواهید، بدون محدودیت می تونید انتخاب کنید و داشته باشید و لذت ببرید! 

فقط کافیه که بخواهید و تصمیم بگیرید و اراده کنید و به سمتش برید!  

نگران نباشید! از هر چیزی، به مقدار زیاد، و برای هر کی که بخواهید هست! هیچ محدودیتی برای هیچکس و در هیچ زمینه ای وجود نداره... و به طور خودکار،هیچکس ،تحت هیچ شرایطی، در موقعیتی که حق ِ شماست،قرار نخواهد گرفت! 

 

مطمئن باشید،اگر زمانی،بر خواسته ای(رسیدن به یک شخص ،رابطه،کار،موقعیت ِ خاص) پافشاری کردید و تلاش کردید و نشد،یا به کسی دیگه تعلق گرفت،اون موقعیت،از ابتدا مال شما و ایده آل ِ واقعی ِ شما نبوده! حتما کائنات ، موقعیت ِ خیلی بهتر و مناسب تری برای شما در نظر گرفته ...گاهی ما فقط و فقط،با وسعت ِ دید ِ محدود ِ خودمون و در یک محدوده ی کوچک همه چیز رو می بینیم... 

 

غافل از این که دنیا برای بهترین بودن و بهترین ها رو داشتن، خیلی خیلی وسیع و لایتناهی و سرشار از امکاناته... 

 

گاهی باید زمان رد بشه،تا بعدها بفهمیم اون شرایطی که ما به خاطرش تلاش می کردیم و بعد هم تصور می کردیم به ناحق از ما گرفته شد، اصلا به نفعمون نبوده و چه بهتر که این اتفاق افتاد... 

 

همه ی این ها به شرطی پیش میاد که، هیچ وقت، هیچ وقت ، هیچ وقت، برای بهترین شدن، بهترین ها رو داشتن ، دست از تلاش و امید و آرزو بر نداریم... 

 

دست از طلب ندارم    تا کام ِ من بر آید... 

 

 

با خیال راحت و با آرامش ، شروع کنید و لذت ببرید... 

 

 

 موفق باشید.... 

 





*ساعت ۶:۲۵ صبحه و من هنوز بیدارم...خیلی خسته ام پس بعدا ویرایش می کنم.به بزرگی و خوبی خودتون ببخشید... 

 

*هر کسی هر نکته ای داشت یا به ذهنش رسید و خواست که اضافه کنه،بگه تا من به این بحث اضافه کنم... 

 

*خیلی خودمونی و به صورت محاوره ی روزمره نوشتم...خواستم همینقدر هم دوستانه و خواهرانه باشه... 

 




شاد باشید...

 

نظرات 15 + ارسال نظر
ملودی پنج‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:31 ق.ظ http://melody-writes.persianblog.ir/

نهال جون قربونت برم مرسی مرسی از این زحمتی که کشیدی و اینا رو برامون نوشتی وای من میخوندم دلم میخواست بغلت کنم که انقدر خوب و با نظم و کامل نوشتی بووووس .خسته نباشی .الان دیگه برو استراحت کن عزیز دلم .حتما یه نمونه از این چله نشینی ها رو امتحان میکنم از فردا چون میدونم نتیجه میده .بازم بوس

فلفل خانم پنج‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:56 ق.ظ http://fellfooli.persianblog.ir

ملودی جون وبلاگتون رو بهم معرفی کردن .ممنون از مطلب بسیار عااالیتون

yalda پنج‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:02 ب.ظ

nahal jan kheili poste khobi neveshti kheili vali khob kash vaghan ye khorde khaodavand be man hse in kararo midad,inghadr kesalam v por az stress az harchi ke faghat doost daram bekhabam,vali dar kol kheili kheili khob va amoozndast,rajee be poste shoraz etam hamino begam ke asheghe inam ke ye bar to baahr biyam shiraz havasho nafas bekesham,booye bahar narenjesho ke asheghesham,khoda kone vaghan ye roozi beshe,dar morede poste ghabliyam vaghan che khobe ke mardi bedoone o zendegish eshtebahati mikone,vali vay be hale zani ke shoharesh mardi bashe ke fekr kone khodesh aslan hich moshkeli nadare,va behtarine rooye zamin va kolan ahale safsate to harchiz ,dige bebin ba in joor admha kenar omadan khodesh koliye dige navaye asheghane talabeshoon.
miboosamet azizam,payandeh bashi

مریم شیرازی جمعه 12 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:07 ق.ظ

سلام نهال جون
سال نو رو با تاخیر بهت تبریک میگم.
امیدوارم توی این سال جدید به همه خواسته هات برسی.
من که از اول عید تا الان برام روزهای خوبی نبود،می خوام سعی کنم چله نشینی رو شروع کنم.

شیرین جمعه 12 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:07 ب.ظ http://baranjan.persianblog.ir

خیلی خوبه
من همیشه سعی میکنم از قانون جذب استفاده کنم تا به خواسته هام برسم ولی بعضی وقتا... ناامیدی میاد سراغم!
به این چهل روز فکر نکرده بودم البته من الان دارم یه کاری انجام میدم که بهش اعتقاد دارم و جالب اینه که اونم مدتش ۴۰ روزست!
راست میگن که چهل روز عادت میشه. خداکنه تبدیل به رفتار آدم هم بشه...
چرا چهاردهم؟من از همین امروز این کارو شروع میکنم.

راستی من قبلا وبلاگ شما رو مرتب میخوندم ولی بعد حذف شد! چند وقتی بود که اینجا رو پیدا کرده بودم ولی نمیدونستم شما همون نهال هستید!تا اینکه آرشیوتونو خوندم و خوشحالم از اینکه دوباره مینویسید.
موفق باشید و شاد

سید امیر دوشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 08:33 ق.ظ

سلام به نهال خانوم

مطلب بسیار خوبی بود و آموزنده ، کلا جزو مطالبی بود که میپسندم

امیدوارم همیشه شاد و سرخوش باشی

موفق باشی ، امیر

مهسا دوشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:45 ب.ظ

نهال جان خیلی از این انرژی مثبتت لذت میبرم.من چند ساله که کتاب های خوب متافیزیک رو میخونم.اما با عبارات تاکیدی مشکل دارم.یعنی هر بار میخوام شروع کنم.اما بعد یکی دو روز به این نتیجه میرسم که فایده نداره.به نطرت اگه حتی صد در صد نتونم باور کنم اما تا ۴۰ روز ادامه بدم تاثیری داره.دلم میخواد برای از دواج خوب عبارات رو شروع کنم.ممنون میشم اگه تجربه ای داری راهنماییم کنی تا با امیدواری بیشتری این کار رو انجام بدم.و در مورد نامه به فرشته تو تا حالا امتحان کردی؟

مهسا سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:48 ب.ظ http://www.lune.blogfa.com

نهال جون من از امروز چله نشینیم رو شروع کردم.امیدوارم این بار موفق شم.برام دعا کن.تازه امروز اول ماه قمریه.روز خوبیه واسه شروع.ممنون از این انگیزه ای که دادی.

مهسا شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 02:00 ب.ظ http://www.laune.blogfa.com

راستی الان دیدم که آدرس وبلاگو اشتباه زدم

معین سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:37 ب.ظ

هر چند مطلبی که نوشتی با اون چله نشینی که ما انتظار داشتم کاملا تفاوت داشت ولی بسیار جالب بود.

راستی, سال نو ت هم مبارک...

مجتبی شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:27 ق.ظ http://www.elaheyenaz20.blogfa.com/

سلام
خیلی عالی بود
خیلی استفاده کردم
ممنون

[ بدون نام ] شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:43 ب.ظ

سلام
خیلی جالب و آموزنده بود
امیدوارم همیشه موفق و مثبت اندیش باشید

لیلا پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:38 ق.ظ

مرسی

:*** خواهش...

زهره جمعه 8 دی‌ماه سال 1391 ساعت 02:29 ب.ظ

عزیزم فوقا العاده بود واقعا خسته نباشی من حتما این کارو انجام میدم

من پنج‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:37 ق.ظ

سلام نهال جون میشه این چله نشینی رو واسم توضیح بدی؛مرسی

چشم عزیزکم....حتما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد