خوشبختی

زندگی را با همه ی زیبایی اش در آغوش می کشم...

خوشبختی

زندگی را با همه ی زیبایی اش در آغوش می کشم...

متفورمین-لاغری-تخمدان های پر کیست تنبل!!

دوستان عزیزم 

 

اگر اضافه وزن دارید و دنبال یک داروی تاثیرگذار برای لاغری در کنار ورزش و رژیم هستید،به جز متفورمین سراغ داروی دیگه ای نرید. 

 

اگر سابقه ی هیپوگلایسمیا(افت قند خون) دارید سراغ متفورمین هم نرید! یا اگر میرید به قول سهراب نرم و آهسته برید! 

 

به این صورت که ابتدا فقط و فقط از روزانه نصف قرص قبل از حجیم ترین وعده ی غذایی(که معمولا ناهار هست) استفاده کنید! 

 

معمولا قریب به اتفاق خانم های چاق کاندید مشکل تنبلی تخمدان و متعاقبا تشکیل کیست های متعدد در تخمدان هستند! 

خانم های غیر چاق هم البته این شرایط رو دارند! 

دوستان من! کیست تخمدان علت نیست معلوله! یعنی عدم تعادل هورمون ها و نهایتا عدم تخمک گذاری و تشکیل کیست! 

من خانم های لاغر خیلی خیلی خیلی زیادی رو می شناسم که اونها هم درگیر کیست های تخمدان هستند و عوارض و عواقبش که از جوش های صورت و بگیر تا ریزش موها و  موهای زائد...رو شامل میشه. 

منتها چاقی یکی از عواملی هست که با سندروم تخمدان های پلی کیستیک علت و معلول هستند!  

 

متفورمین در این گونه افراد(افراد دارای اضافه وزن که به سندروم تنبلی تخمدان ها و تخمدان های پلی کیستیک و نهایتا جوش های صورت و ...مبتلا هستند) بسیار می تونه کمک کننده باشه. 

 

در خانم هایی هم که دچار نازایی هستند بسیار بسیار مفیده. 

از بروز دیابت تیپ ۲ در افراد مبتلا به چاقی و سندروم تخمدان های پلی کیستیک در آینده تا حد زیادی جلوگیری می کنه. به همین نسبت هم جلوگیری می کنه از رویش بیشتر موهای زاید و جوش های صورت و ...

 

 

تقاضا می کنم که : 

 

۱-لطفا در صورت تمایل به مصرف حتما و حتما با دکتر غدد یا دکتر زنانتون مشورت کنید. 

 

۲-اگر معمولا سرگیجه های ناشی از کاهش قند خون دارید از نصف قرص قبل از وعده ی ناهار شروع کنید. به مرور و هفته به هفته نصف دیگه اضافه کنید.  

 

۳-فکر نکنید که با یه قرص به تنهایی لاغر میشید و خلاص! ابدا ! ورزش و رژیم غذایی اگر نباشه اصلا به نتیجه ی دلخواهی نخواهید رسید و مصرف قرص کاملا بی فایده است! 

 

۴-برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه صبر و پشتکار داشته باشید. 

 

 

مساله ی دیگه ای که هست اینه که قبلا در بازار ایران سه نوع ایرانی-کانادایی و آلمانی از متفورمین موجود بود. 

 

الان کانادایی که اصلا و آلمانی هم خیلی به ندرت و سخت و زیر میزی و ایرانی هم که به وفور موجوده! 

خبر خوش اینکه نوع ایرانی متفورین هم استثنائا زیاد بد نیست و تاثیر داره! پس فعلا موردی نداره که ایرانی استفاده کنید.  

 

 

بازم اگه سوالی بود که جوابش در حد معلومات من بود پاسخ می دهم و مابقی رو بعد از پرسیدن از متخصصین مربوطه براتون می گذارم. 

 

 

شاد و سلامت باشید....

 

نظرات 19 + ارسال نظر
محدثه دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:17 ب.ظ

سلام نهال جان! کجایی دختر؟
جالبه دیروز داشتم بهت فکر میکردم که چرا نیستی و امروز دیدم که آپ کردی.
مواظب خودت باش گلم

عزیز دلم...

من همیشه به یادتم
می بوسمت و شاد باشی

یه دوست دوشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:59 ب.ظ

اتفاقا من هم این مشکل رو دارم

ولی دکترم به من گفت اضافه وزنت باعثشه

چیکار کنیم که این مشکل بطور کل از بین بره ؟

گاهی درمان های هورمونی اجتناب ناپذیره ولی داروهایی مثل متفورمین هم گاها سیف تر تاثیرگذار تره

نیلرام سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:43 ب.ظ

سلام دوست عزیز
الآن محل کار هستم وگرنه تمام وبلاگتو زیرو رو کرده بودم چون آرشیوتو یه گذرا نگاه کردم و بیش از اون که فکرشو کنی مشتاق خوندن شدم،بدون هندونه دادن و تعارف
یه سوالی داشتم گلک ، اینکه آیا میونی قرص لاغری ریداکتیل رو از کجا میشه تهیه کرد؟ هنوزم جایی هست که بشه پیدا کردش؟ آخه کمیاب شده . اگه تونستید ممنون میشم راهنمایی کنید سریع و شدید نیازمندشم

سلام عزیزم
مرسی از مهرت خیلی خیلی زیاد
ریداکتایل رو داروخانه های خصوصی خاص دارند.
شیراز می دونم داروخانه ی نور یا اجتهادی یا مصلی نژاد ممکنه داشته باشند.

شاد شاد شاد باشی

صدف چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:06 ب.ظ http://livelihood.mihanblog.com

سلام .از اطلاعات خوب شما ممنون
این قرص را در خانه داشتیم و من شب عید در سطل آشغال انداختم .
من به خوردن قرص معتقد نیستم .
در مورد شامپو ساینس نوشته بودید . من جعبه خاکستری اش رو خریده بودم و خیلی راضی بودم .اما الان قیمت اش ۳۶ تومن شده و من شامپو سینیره میخرم .شما هنوز ساینس مصرف میکنید ؟
شاد و سلامت باشین

درود بر شما...
این نظر شماست دوستم چون در واقع یه جاهایی اینکه انسان خودش رو از علم و امکانات محروم کنه به هر حال جای بازنگری داره...

شامپو ساینس هم که همیشه گرون بوده ...
سینره هم اوایلش خیلی بهتر بود...
الان شامپو سریتا بین شامپوهای ایرانی بد نیست...
شاد باشید

نازی جمعه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:56 ب.ظ

نهال من الان دارم متفورمین مصرف میکنم به خاطر کیست پزشکم گفته یه دونه صبح بخورم دوتا شب به نظرت روزی 3 تا زیاد نیست؟

کار خیلی خوبی می کنی نازی جانم...

نه اصلا زیاد نیست و در واقع روزی هزار و ۵۰۰ میلی گرم کاملا مناسبه
می تونی هم صبح ظهر شب بخوری
حتما ادامه بده عزیزم
می بوسمت

بولوت دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:13 ب.ظ

میگم که این متفورمین اصلن چی هست؟ کاری که میکنه و واسه لاغر شدن مفیده چیه؟

آوادخت چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:18 ب.ظ http://www.hymnymph.blogsky.com

نهال جان این پستت رو دیدم گفتم ازت بپرسم..من خیلی وقتا بعد از درس خوندن بی حال میشم.خیلی وقتا انرژی ندارم.پوستم گاهی جوشها قرمز بدی میزنه.یه جاهایی از پوستم هم مثل پشت ساق پام ترک داره.با کمال شرمندگی اگه میوه نخورم خیلی زود دچار یبوست میشم.24 سالمه ولی اخیرا چند تار سپید موهم تو سرم رویت شده که این با توجه به سابقه خانوادیمون خیلی بعیده.گاهی وسط ناهار خوردم با اینکه اولش خیلی گشنمه بی حوصله و بی میل به غذا میشم.طوریکه بشقابم تقریبا پر میمونه. خلاصه بگم مشکل پوستی و کمبود انرژی و بی حوصلگی دارم.همه اینها با در حال هست که تمام مواد غذایی خونه مون درجه یکه.(البته بگم زمانیکه ورزش میکردم غیر از مشکل پوست بقیه موارد بهتر بود)
غرض این بود که بگم میخوام برم پیش پزشک.ولی دقیقا نمیدونم پیش چه متخصصی برم؟ تغذیه؟ غدد؟ داخلی؟پوست؟ میتونی راهنماییم کنی؟..ببخشید زیاد نوشتم.

شیلا مامان رومینا چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:26 ق.ظ http://godscourtyard.blogfa.com

نهالی دوباره اومدی از دیدنت خوشحالم خانومی

بولوت دوشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:08 ق.ظ

تولدت مبارک نهال نازنین. (هزار تا بوس)

بوووووس به تو عزیز مهربون...
دوستت دارم
شاد باشی

شیرین شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:25 ب.ظ

سلام
در حین وبگردی و سرچ درباره لاغری با وبلاگ شما اشنا شدم وکلی مطلب خوندم و یادگرفتم. 1 جایی نوشته بودید ک مطلب خصوصی میگذارید برای پوست و مو. من هم خانم هستم و میخواستم لطفا برای من هم مطلبو ایمییل کنید. اگر ممکنه! ممنون میشم

سلام دوست عزیز...
در همین وبلاگ خواهم نوشت
شاد باشید

سوسن دوشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:41 ق.ظ http://www.susanhoney1.blogfa.com

مگه متفورمین داروی اعصاب نیس؟
میدونم خیلی سریع جواب میده،مثلاخودمن درعرض دوهفته پنج کیلو کم کردم ولی یه عوارض بدی هم داره.

مبینا یکشنبه 9 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:55 ب.ظ

سلام
من سالها این مشکل رو دارم
وزنم کم نمیشه تا یه حدی پایین میاد و دوباره بالا میره
اگر کیست تخمدان مانع کاهش وزن هست پس چطور میشه وزن رو پایین اورد
من جدا گیر کردم کیست های ریز درمان دارن ؟؟

مریم دوشنبه 20 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 01:04 ب.ظ

سلام
من به دلیل پلی کیستیک از متفورمین ایرانی استفاده می کنم،میخاستم بدونم ایا این نوع کیست با این دارو از بین میره؟
موهای زائد دارم و سونوگرافی پلی کیستیک گزارش کرد.اما ازمایش هورمونی فقط پرولاکتینم بالا بود و بقیه موارد طبیعی بود!!
مرسی

مژگان چهارشنبه 3 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 08:01 ب.ظ

سلام من 21 سالمه و مشکل تخمدان پلی کیستیک دارم می خواستم ببینم در اینده احتمال نازایی دارم یا نه البته متفورمین مصرف میکنم

قابل حله...نگران نباش-متقورمین هم عالیه

اذر پنج‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1392 ساعت 03:41 ب.ظ

سلام نهال خانم من وبتون رو امروز دیدم من هنوز ازمایش ندادم 3 ماهه تاریخ پریودام به هم ریخته با اختلال و یه هفتست حدس زدم کیست دارم وزنمم غیر عادی بالا رفته حالا سوالم اینه اگه معلوم شه کیست دارم دکتر خودش متفورمین میده یا باید حودم در خواست کنم
؟

حتما برید پیش دکترتون...متفورمین داروی فوق العاده ای هسیت که الان ثابت شده در پیشگیری از سرطان سینه بسیار موثره....مخصوصا در افراد چاق!

معصومه جمعه 8 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 05:31 ق.ظ

معصومه جمعه 8 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 05:32 ق.ظ

مم چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 04:24 ق.ظ

سلام من دخترم وتنبلی تخمدان دارم خیلی خیلی لاغرم
ایا میتفورمین استفاده کنم ؟
رازیانه چطور؟
زیره سیاه چطور؟

رازیانه و زیره آره...ولی دارو رو باید تحت نظر دکتر دریافت کنی...

مهتاب پنج‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 01:05 ب.ظ

سلا لطفا به این سوالم جواب بدین.بعد قطع قرص متفورمین دوباره از قبل هم چاق ترمیشیم اینو یجایی خوندم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد